60هزار دانشجو امسال دراين دانشگاه پذيرش مي شوند
The Cultural Affairs of EMAM Khamenei College of Bushehr
امور فرهنگی دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای استان بوشهر

رييس دانشگاه فني و حرفه اي كشور:

60هزار دانشجو امسال دراين دانشگاه پذيرش مي شوند

بوشهر- رييس دانشگاه فني و حرفه اي كشور گفت: هم اينك 20تا 30 هزار دانشجو در مراكزدانشگاهي فني وحرفه اي مجوز دار مشغول به تحصيل هستند كه پيش بيني مي شود امسال 60هزار دانشجوي ديگرنيز جذب اين مراكز شوند.

 

 

 

دكتر سهراب رضايي سه شنبه در حاشيه بازديد از مراكز دانشگاهي فني و حرفه اي استان بوشهر در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه اين تعداد دانشجو در 58رشته كارشناسي و كارداني مشغول به تحصيل هستند افزود: هم اينك 26 آموزشكده فني و حرفه اي در كشور در دست تاسيس است.
وي درباره ارتقاي آموزشكده هاي فني و حرفه اي اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي مقرر شده كه مجموعه آموزشكده هاي فني و حرفه اي كشور تحت عنوان دانشگاه فني و حرفه اي فعاليت كنند كه با موافقت هقته قبل شوراي گسترش آموزش عالي با تاسيس قطعي دانشگاه عالي فني و حرفه اي مقرر شد مراكز استاني هم به شكل دانشكده هاي وابسته به اين دانشگاه فعاليت خود را ادامه دهند.
رضايي با بيان اينكه دختران و پسران در اين دانشگاه در رشته هاي فني و حرفه اي مشغول به تحصيل هستند اضافه كرد: براساس اين تصميم مجلس، تمام همت و تلاشمان براي ارتقاي كيفيت و بهبود آموزش در دانشگاه عالي فني و حرفه اي براساس معيارهاي مورد نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.
وي يادآورشد: بايد به سمتي برويم كه تمامي معيارهاي علمي و استانداردهاي دقيق فني و حرفه اي آميخته با ارزشهاي اسلامي و مفاهيم ارزشي در اين دانشگاه پياده شود و اين دانشگاه الگويي براي همه دانشگاههاي كشور هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ ارزشي شود .
رضايي با اشاره به اينكه همه مراكز فني و حرفه اي در سطح كشور بصورت تك جنسيتي هستند و اين مساله از سياست هاي مهم وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است گفت: بحث آمايش منطقه اي نيز يكي ديگر از مواردي است كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به دنبال آن است و در همين زمينه دردانشكده و دانشگاه هاي فني و حرفه اي هر استان رشته هايي را كه احتمال كاربري بيشتري در آن استان دارند، تقويت مي كند.
وي اظهار داشت: با بررسي هايي كه در استان بوشهر داشتيم رشته هاي صنايع شيميايي، ابزار آلات دقيق و مكانيك ماشين هاي دريايي متناسب با وجود تاسيسات پارس جنوبي و خليج فارس دراين استان راه اندازي مي شوند.
رضايي در مورد تجهيزات كارگاهي نيز گفت:در گذشته آنچه كه براي بودجه سرانه در اختيار ما قرار داده مي شد بودجه و اعتباراتي بود كه متناسب با توانمند يها وامكانات وزارت آموزش و پرورش تدوين مي شد و سرانه دانشجويي ما يك سوم سرانه دانشجويي ديگر دانشگاه ها بود ولي با اين همه ما از نظر توانمندي بيشتر و موفق تر از بسياري از دانشگاه هاي ديگر بوديم.
وي افزود: اما با اين اتقاق جديد در وزارت علوم اين امر جبران مي شود و اعتباراتي كه براي تجهيز كارگاه ها، آموزشگاه ها ، وضعيت آموزشي، استادان و اعصاي هيات علمي قرار داده خواهد شد براساس اشل هاي وزارت علوم خواهد بود و اطمينان داريم اگر اين اشل ها براي دانشكده هاي فني و حرفه اي اختصاص يابند موفقيت هاي جهشي روز افزوني در همه مراكز خواهيم داشت.
رضايي گفت: بنا داريم سال آينده همه امكانات و پتانسيل هاي موجودي كه براي جذب و كمك و تجهيز ناوگان كارگاهي و آزمايشگاه ها از طريق وزارت صنايع معادن، معاونت فناوري رييس جمهوري، وزارت كشاورزي جذب مي كنيم، حركت جهش واري را داشته باشيم.
وي در مورد اهميت دانشگاههاي فني و حرفه اي در اشتغال نيزبيان كرد: در هرم آموزشي كشور سه زير نظام كلي آموزش عمومي و عالي داشتيم كه متوليان آنها آموزش و پرورش و آموزش عالي بود ولي جاي بخشي در نظام آموزشي كشور خالي بود و آن هم آموزش عالي فني و حرفه اي بود كه تاسيس اين دانشگاه بزرگترين نويد و ثمره براي جبران اين خلا است.
رضايي اظهار داشت: در گذشته جايي براي آموزش عالي فني و حرفه اي در كشور نداشتيم ولي با ارتقاي اين آموزشكده ها مجموعه آموزش هاي عالي فني و حرفه اي مبتني بر اشتغالزايي و كارآفريني و تقويت مهارت هاي فني و حرفه اي است. ك/3
629/539

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30420024

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط محمود حیدریه
آخرین مطالب